Home / Articles/Books / Articles / عيد نوسرديل

عيد نوسرديل

ܢܘܣܪܕܝܠ

النص العربي يلي السرياني

ܣܘܟܠܗ ܝܠܗ ܥܐܕܐ ܕܐܠܗܐ

ܘܝܠܗ ܚܕ݇ ܡܢ ܥܐܕ̈ܐ ܘܙܘܝܚ̈ܐ ܥܕܬܢܝ̈ܐ ܡܫܡܗ̈ܐ ܕܥܕܬܐ ܕܡܕܢܚܐ ܐܦܢ ܠܐ ܝܠܗ ܚܕ݇ ܡܢ ܫܒ݂ܥܐ ܥܐܕ̈ܐ ܡܪ̈ܢܝܐ.

ܕܝܠܢܝܘܬܐ ܕܐܗܐ ܥܐܕܐ ܒܐܬܝܐ ܝܠܗ݁ ܕܝܠܗ ܥܐܕܐ ܕܦܐܫ ܡܙܘܝܚܐ ܒܥܕܬܐ ܕܡܕܢܚܐ ܒܠܚܘܕ ܘܠܘ ܒܥܕ̈ܬܐ ܐܚܪ̈ܢܐ، ܘܐܦ ܒܥܠܬܐ ܕܙܘܝܚܐ ܥܡܡܝܐ ܕܗܘܐ ܒܐܗܐ ܥܐܕܐ ܟܕ ܓܘܗ ܡܪܝܣܝ ܡܗܝܡܢ̈ܐ، ܙܥܘܪ̈ܐ ܘܓܘܪ̈ܐ، ܡܝ̈ܐ ܥܠ ܐܚܕܕ̈ܐ ܩܐ ܟܠܗ ܡܬܚܐ ܕܝܘܡܐ.

ܥܩܪܐ ܘܣܘܟ̈ܠܐ ܕܥܐܕܐ:

ܢܘܣܪܕܝܠ ܗܘܐ ܐܡܝܢܐܝܬ ܒܝܘܡ ܚܕܒܫܒܐ ܕܫܒ݂ܥܐ (50 ܝܘܡ̈ܬܐ) ܒܬܪ ܥܐܕܐ ܕܦܢܛܩܘܣܛܐ. ܘܗܕܟ݂ܐ ܝܠܗ ܚܕܒܫܒܐ ܩܕܡܝܐ ܕܩܝܛܐ ܠܦܘܬ ܣܘܪܓܕܐ ܥܕܬܢܝܐ ܕܥܕܬܐ ܩܕܝܫܬܐ ܕܡܕܢܚܐ.

ܘܟܕ ܠܝܬ ܡܢܕܝ ܟܬܝܒ݂ܐ ܡܢ ܐܒ݂ܗ̈ܬܐ ܥܠ ܦܘܫܩܐ ܕܡܪܝܣܬܐ ܕܡܝ̈ܐ، ܗܕܟ݂ܐ ܟܠ ܡܢܕܝ ܥܠ ܐܗܐ ܨܒ݂ܘܬܐ ܝܠܗ ܪܥܝܢܐ ܘܦܘܫܩܐ.

ܚܕ݇ ܡܢ ܪ̈ܥܝܢܐ ܒܐܡܪܐ ܝܠܗ ܕܡܪܝܣܬܐ ܕܡܝ̈ܐ ܝܗܘܐ ܥܝܕܐ ܘܙܘܝܚܐ ܐܘܡܬܢܝܐ ܐܬܘܪܝܐ ܕܡܢ ܩܕܡ ܡܫܝܚܐ، ܘܡܢ ܒܬܪ ܡܫܝܚܝܘܬܐ ܢܛܪܝܗܝ ܐܒ݂ܗ̈ܬܢ ܠܐܗܐ ܥܝܕܐ ܘܡܘܥܒ݂ܪܝܗܝ ܓܘ ܙܘܝܚ̈ܐ ܥܕܬܢܝ̈ܐ، ܘܥܠܗܕܐ ܐܗܐ ܥܐܕܐ ܠܐ ܝܠܗ ܫܟܝܚܐ ܘܡܙܘܝܚܐ ܒܡܪܝܣܬܐ ܕܡܝ̈ܐ ܒܐܦܚܕܐ ܥܕܬܐ ܐܚܪܬܐ ܣܛܪ ܡܢ ܥܕܬܐ ܕܡܕܢܚܐ.

ܘܐܝܬ ܪܥܝܢܐ ܐܚܪܢܐ ܕܒܐܡܪܐ ܝܠܗ ܕܡܪܝܣܬܐ ܕܡܝ̈ܐ ܝܠܗ݁ ܪܡܙܐ ܕܬܝܒ݂ܘܬܐ ܘܡܕܥܟ݂ܬܐ ܕܢܘܪܐ ܕܚܛܝܬܐ، ܘܒܣܢܕܐ ܝܠܗ ܐܗܐ ܪܥܝܢܐ ܥܠ ܢܘܩܙܐ ܕܢܘܣܪܕܝܠ ܝܠܗ ܫܘܪܝܐ ܕܫܒ݂ܘܥܐ ܕܩܝܛܐ ܕܝܠܗ ܦܪܝܫܐ ܒܟܠܝܗܝ ܨ̈ܠܘܬܗ ܘܩܪ̈ܝܢܐ ܕܡܢ ܟܬܒ݂ܐ ܩܕܝܫܐ ܘܥܘܢܝ̈ܬܗ ܩܐ ܬܝܒ݂ܘܬܐ.

ܘܐܝܬ ܪܥܝܢܐ ܐܚܪܢܐ ܕܐܡܪ ܕܡܪܝܣܬܐ ܕܡܝ̈ܐ ܝܠܗ݁ ܪܡܙܐ ܕܫܒ݂ܩܬܐ ܕܣܓ݂ܕܬܐ ܕܐܠܗ̈ܐ ܒܛܝ̈ܠܐ ܕܢܘܪܐ ܕܣܓ݂ܕܝ ܗܘܘ ܠܗܘܢ ܐܒ݂ܗܝ̈ܢ ܓܘ ܡܕܢܚܐ، ܘܗܝܡܢܘܬܝܗܝ ܘܝܕܥܬܝܗܝ ܠܐܠܗܐ ܫܪܝܪܐ ܡܪܢ ܝܫܘܥ ܡܫܝܚܐ.

ܘܟܕ ܣܩܘܒ݂ܠܐ ܕܢܘܪܐ ܘܗܘ ܡܢܕܝ ܕܡܕܥܟ݂ ܠܢܘܪܐ ܝܠܗ ܡܝ̈ܐ، ܗܕܟ݂ܐ ܡܪܝܣܝ ܡܗܝܡܢ̈ܐ ܡܝ̈ܐ ܥܠ ܚܕܕ̈ܐ ܐܝܟ݂ ܫܘܪܪܐ ܩܐ ܒܛܠܬܐ ܕܐܠܗܐ ܒܛܝܠܐ ܕܢܘܪܐ ܘܝܕܥܬܐ ܕܐܠܗܐ ܫܪܝܪܐ ܝܫܘܥ ܡܫܝܚܐ.

ܚܕܟܡܐ ܐܡܪܝ ܦܫܝܛܐܝܬ ܫܪܫܐ ܕܡܪܝܣܬܐ ܕܡܝ̈ܐ ܝܠܗ݁ ܒܗ݁ܝ ܕܡܢܝܢܐ ܪܒܐ ܕܐ݇ܢܫ̈ܐ ܕܩܒܠܝ ܗܘܘ ܠܗܝܡܢܘܬܐ ܡܫܝܚܝܬܐ ܘܦܝܫܝ ܗܘܘܐ ܡܘܥܡܕ̈ܐ ܒܫܠܝܚ̈ܐ ܘܡܛܠ ܡܢܝܢܝܗܝ ܪܒܐ ܦܝܫܝ ܗܘܘ ܡܘܪ̈ܝܣܐ ܒܡܝ̈ܐ.

ܒܪܥܝܢܝ ܐܗܐ ܦܘܫܩܐ ܠܐ ܝܠܗ ܡܬܩܒܠܢܐ ܒܗ݁ܝ ܕܡܥܡܘܕܝܬܐ ܓܘ ܥܕܬܐ ܩܕܝܫܬܐ ܝܗܘܘ ܕܡܬܥܡܕܢܐ ܘܠܐ (ܓܪܓ) ܦܐܫ ܛܡܝܫܐ (ܡܛܘܡܪܐ) ܟܠܗ ܦܓ̣ܪܗ ܓܘ ܡܝ̈ܐ ܒܛܘܦ̮ܣܐ ܕܩܒ̣ܘܪܬܗ ܕܡܪܢ ܒܗ݁ܝ ܕܡܥܡܘܕܝܬܐ ܝܠܗ݁ ܡܘܬܐ ܘܩܝܡܬܐ. ܘܥܕܬܐ ܕܡܕܢܚܐ، ܘܩܠܝܠ ܥܕ̈ܬܐ ܐܚܪ̈ܢܝܬܐ، ܗܠ ܐܕܝܘܡ ܛܟ̣ܣܐ ܥܡܕܐ ܝܠܗ ܒܛܡܫܬܐ (ܡܛܡܪܬܐ) ܕܡܬܥܡܕܢܐ ܓܘ ܡܝ̈ܐ.

ܦܪܨܘܦܐܝܬ ܓܢܢ ܠܪܥܝܢܐ ܩܕܡܝܐ ܕܫܪܫܐ ܕܡܪܝܣܬܐ ܕܡܝ̈ܐ ܝܠܗ ܥܝܕܐ ܐܬܘܪܝܐ ܥܬܝܩܐ ܕܦܫܠܗ ܢܛܝܪܐ ܒܒܢܝ̈ ܐܘܡܬܢ ܘܦܫܠܗ ܡܘܥܒ̣ܪܐ ܘܡܘܠܒ̣ܫܐ ܐܣܟܝܡܐ ܡܫܝܚܝܐ ܒܐܘܪܚܐ ܕܐܣܪܬܗ ܒܚܕ ܥܐܕܐ ܘܙܘܝܚܐ ܥܕܬܢܝܐ. ܘܦܢܝܬܢܝܘܬܐ ܕܐܗܐ ܥܝܕܐ ܕܝܠܗ݁ ܡܬܚܡܬܐ ܒܒܝܬ ܢܗܪ̈ܝܢ ܟܒ̣ܪ ܗܘܝܐ ܚܕܐ ܬܚܘܝܬܐ ܥܠ ܐܗܐ ܪܥܝܢܐ.

ܐܠܐ ܫܪܘܪܐ ܝܘܚ ܕܐܢܝ ܟܠܝܗܝ ܪ̈ܥܝܢܐ ܝܢܐ ܕܡܨܝܢܬܐ ܝܠܗ݁ ܗܘܐ ܒܨܬܐ ܘܕܘܪܫܐ ܥܠܝܗܝ.

ܐܠܐ ܡܢܕܝ ܕܫܪܝܪܐܝܬ ܝܠܗ ܩܐ ܕܢܘܣܪܕܝܠ ܝܠܗ ܥܐܕܐ ܥܕܬܢܝܐ ܘܙܘܝܚܐ ܥܡܝܐ ܕܢܛܪܝܗܝ ܐܒ݂ܗܝ̈ܢ ܐܬܘܪ̈ܝܐ ܘܡܘܡܛܐ ܠܗܘܢ ܩܬܢ. ܘܗܕܟ݂ܐ ܐܦܚܢܢ ܓܪܓ ܢܛܪܚܠܗ ܘܡܡܛܚܠܗ ܩܐ ܝܘܒ̈ܠܐ ܕܒܬܪ ܡܢܢ.

ܥܐܕܐ ܕܢܘܣܪܕܝܠ ܗܘܐ ܒܪܝܟ݂ܐ ܥܠ ܟܠܝܗܝ ܒܢܝ̈ ܐܘܡܬܢ ܘܐܬܪܢ.

ܐܡܝـــــــܢ

نوسرديل

ومعناه: عيد الرب

وهو من الاعياد والاحتفالات الكنسية المهمة في كنيسة المشرق رغم انه ليس من الاعياد المارنية السبعة.

واهميته تاتي في خصوصيته من حيث انه من الاعياد التي تحتفل بها كنيسة المشرق دون بقية الكنائس من جهة، ومن الطابع الاحتفالي والشعبي الذي يرافقه من جهة اخرى.

ففي النوسرديل يحتفل المؤمنون صغارهم وكبارهم ويبتهجوا من خلال رش المياه على بعضهم البعض طوال اليوم.

جذور ومدلولات العيد:

النوسرديل يقع حتما في يوم الاحد السابع (خمسون يوما) بعد عيد العنصرة.

وبذلك فهو الاحد الاول لسوابيع القيظ (الصيف) بحسب التقويم الكنسي المشرقي.

وبسبب عدم وجود كتابات تشرح المشاركة الشعبية للمؤمنين برش المياه فان شرح هذا الاحتفال يبقى محصورا بالتاويلات والاجتهادات والاراء، فمنها من يقول انه عادة واحتفال قومي كان شائعا بين الاشوريين وتبنوه في اطار الكنيسة المشرقية الاشورية ولذلك فانه خارج كنيسة المشرق لا يوجد كنائس اخرى تحتفل بنوسرديل وبرش المياه.

وهناك راي اخر يقول ان رش المياه هو ممارسة رمزية للتعبير عن التوبة واطفاء نار الخطيئة ويعتمد هذا الراي على حقيقة ان سابوع القيظ الذي يبتدا مع عيد نوسرديل هو مخصص للتوبة وكل قراءاته الكتابية وتراتيله تحث على التوبة.

وهناك الراي الاخر الذي يقول ان رش المياه بين المؤمنين هو للتعبير عن الانتقال من الوثنية وعبادة النار التي كانت سائدة في بلدان الشرق قبل المسيحية الى المسيحية وعبادة الاله الحقيقي، وحيث ان الضد من النار والذي يطفاها هو المياه فان المؤمنين يرشون المياه للتعبير عن اطفاء وبطلان الالهة الباطلة من خلال الرب الحقيقي يسوع المسيح.

هناك من يقول ان مصدر رش المياه هو العماذ الجماعي للجموع المؤمنة الكثيرة التي تقبلت المسيحية على ايدي الرسل مما حدى الى تعميذهم برش المياه بسبب اعدادهم الكبيرة.

برأيي هذا التفسير لا يستقيم من حيث ان المعموذية في الكنيسة تتم بطمر كل جسم المتعمذ في الماء كدلالة على موته وقيامته مع السيد المسيح. وكنيسة المشرق، وكنائس اخرى، ما زالت تمارس العماذ بهذا الشكل، اي تغطيس كل جسم المتعمذ في الماء.

شخصيا أميل الى الرأي الأول بان رش المياه تقليد وممارسة كان الاشوريون يمارسونها وحافظوا عليها فادخلوها والبسوها لباسا مسيحانيا من خلال ربطها باحد الاعياد والاحتفالات الكنسية. وجغرافيا الممارسة وانحصارها ببيت نهرين ربما تكون احد الأدلة.

وكما قلنا فانها اراء تحتمل الاجتهاد والنقاش ولكم من المؤكد ان عيد نوسرديل هو احتفال كنسي وممارسة شعبية التزما وتناقلها الاشوريون من جيل الى اخر الى يومنا هذا.

وعلينا ايضا احترامها وابقاءها والاحتفال بها ونقلها الى اجيالنا القادمة.

ليكن عيد نوسرديل مباركا على جميع ابناء شعبنا ووطننا.

آميـــــــن

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *